Подо-Калинівська загальноосвітня школа - Моніторинг навчальної діяльності

Методична робота в Подо-Калинівській  ЗОШ І-ІІІ ступенів  за ІІ семестр 2014-2015 року

у ІІ семестрі 2015 року відповідно до річного плану роботи школи, зокрема його ІІІ розділу «Діяльність щодо підвищення професійної майстерності вчителів та методична робота з педагогічними кадрами», проведено:

  1. засідання методичної ради школи з таких питань:

- педагогічні ідеї Сухомлинського,Ушинського, Макаренка – сучасний підхід до впровадження;

- про підсумки атестації педагогів у 2014-2015н.р.;

- стимулювання читацьких інтересів учнів/співпраця вчителів-предметників з бібліотеками/;

- стан ведення індивідуального та групового супроводу обдарованих школярів;

- формування соціальних компетентностей школярів під час факультативних занять;

- аналіз роботи за рік: проблеми та перспективи.

  1. у березні провели засідання педагогічної ради школи «Формування духовності особистості  на засадах традиційних національних  цінностей українського народу»  за такими проблемними питаннями;

- розвиток духовних запитів сучасного школяра – шляхи їх реалізації;

- роль загальношкільних проектів патріотично- національного змісту для усвідомлення суспільної значимості кожним учнем;

- створення моделі соціалізуючого простору в навчальному закладі як спосіб розвитку всебічно-розвиненої особистості.

  1.  Практичну конференцію «Діяльність шкільної соціально-психологічної служби щодо професійного самовизначення школярів».
  2. Тренінг «Формування оптимістичних якостей педагога».
  3. Наради при директорові «Здоровозбережувальні технології в освітньому процесі – досвід використання»; «Підготовка до участі в Дні педагогічної ідеї»

У ІІ семестрі колеги активно ділилися досвідом, новими ідеями з оптимізації навчально-виховного процесу під час взаємовідвідання уроків та позашкільних  заходів у рамках проведення тижнів: «Фестиваль відкритих уроків учителів, що атестуються», «Фестиваль педагогічної творчості», «Презентація роботи  молодих учителів».

У Школі молодого вчителя проведено заняття:

-«Практичні поради як досягти професійного успіху»;

-«Як планувати роботу на канікули»;

-«Як готувати творчий звіт».

Методичний діалог молодих вчителів з наставниками щодо реалізації національної стратегії розвитку освіти до 2021 року в освітньому закладі.

Аукціон ідей «Педагогіка успіху – як умова соціалізації учнів, та реалізації фахових компетенцій учителя».

Психолого-педагогічний практикум «Сперечаймося цивілізовано».

Велика увага приділяється роботі з батьками. Традиційно у березні відбулася загальношкільна батьківська конференція «Виховання та навчання свідомого громадянина держави починається в сім’ї». Окремо проводилися зустрічі з батьками учнів 11 класу з питань підготовки та участі випускників у ЗНО; з батьками учнів 9 класу про підготовку та особливості складання ДПА та визначення профілю навчання у 10 класі; з батьками майбутніх першокласників про організаційні заходи з підготовки дитини до школи тощо.

Внутрішньо шкільний контроль у ІІ семестрі проводився згідно затвердженого плану. Так у січні проведено контрольні заміри знань з географії учнів 6-9класів; у лютому вивчався стан викладання хімії ; у березні аналізувався розвиток творчих здібностей учнів на уроках художньо-естетичного циклу; у травні вивчається стан викладання Захисту Вітчизни у 10-11класах.

За результатами перевірок складено довідки з аналізом та рекомендаціями щодо питань, що вивчалися.

Інклюзивна освіта в закладі та її методичний супровід перебуває під постійним контролем адміністрації школи. Перевіряється виконання індивідуального навчального плану для учня з особливими освітніми потребами, професіоналізм та якість індивідуального супроводу з боку асистента вчителя Шеремєєвої О.М., та класного керівника Байбарак Н.А.. Відбувається постійно співпраця усіх служб із батьками дитини-інваліда,  щодо вчасного  коригування супроводу з урахуванням фізичних, психо-емоційних, інтелектуальних потреб дитини та рекомендації медичних фахівців.

У квітні ми презентували діяльність методичної служби закладу на Дні педагогічної ідеї. На розгляд журі було направлено оригінальний проект (технологію) з організації навчально-виховної роботи у ЗНЗ «Загальношкільний проект «Моя країна – Україна»». За підсумками  цього форуму отримали ІІ місце.

Робота з обдарованими школярами є пріоритетною в діяльності педагогічного колективу.

Традиційною є участь школярів у Міжнародних, Всеукраїнських предметних, інтелектуальних та творчих конкурсах.

У ІІ семестрі учні стали учасниками таких конкурсів: «Кенгуру» (координатор Корнійчук Н.В.), 20 учнів; «Весняний колосок» (координатор Бариш Т.О.) 9 учнів; «Соняшник ( координатор Жолоб Т.Т.) 24 учні; «Пазл» (координатор Шеремєєва Л.В)  9 учнів.

На початку ІІ семестру відбувся ІІ етап предметної олімпіади з інформаційних технологій. Учениця 10 класу нашої школи Шумова Оксана (вчитель  Шестак Н.П.) здобула ІІІ місце за результатами та взяла участь у ІІІ етапі олімпіади з історії (вчитель Вишковська Я.Б)як переможниця районного туру олімпіади.

Шумова Оксана стала районною стипендіаткою за програмою «Обдарована дитина».

На базі освітнього закладу працює секція з футболу ДЮСШ «Золота нива» ( тренер Юдін С.М.). Команда дівчат цієї секції досягла за роки тренувань і змагань відмінні результати і стала відомою не лише в селі, районі а й в Україні. У 2015 році уже здобуто ряд перемог на обласних і Всеукраїнських змаганнях з футзалу, жіночого футболу. Зараз збірна дівчат району до якої входять 5 наших учениць, успішно змагаються на Всеукраїнських змаганнях.

Серед учнів школи є чимало здібних спортивних дітей, які під   керівництвом учителя фізкультури Гриня А.А. беруть участь у командних та індивідуальних спортивних змаганнях, що проводяться серед шкіл району. До перемог на таких змаганнях у І семестрі додали нові успіхи вже в ІІ, зокрема:

  • у зональних змаганнях з футболу ( збірна хлопців) – І місце;
  • у зональних змаганнях з волейболу (збірна хлопців) – ІІ місце
  • у зональних змаганнях з волейболу (збірна дівчат)- ІІ місце

Протягом 2014-2015н.р.п’ятеро педагогів школи проходили атестацію, за результатами якої усі підтвердили кваліфікаційні рівні, встановлені раніше.

Так Байбарак Н.А., та Самборська Н.О. – учителі початкових класів,  підтвердили кваліфікаційні категорії «спеціаліст І категорії»; Корнійчук Н.В.-учитель математики і фізики –«спеціаліст вищої категорії»; Жолоб Т.Т.- вчитель початкових класів – «спеціаліст вищої категорії»; Вишковська Я.Б., учитель історії, правознавства й етики – «спеціаліст вищої категорії» а також звання «учитель –методист».

Учителі школи активно ділилися досвідом з колегами на сторінках фахових видань. Так у журналі «Освіта» №3, березень2015 р надруковано статтю та сценарій презентації педагога-організатора Рибак Н.А. та класного керівника 7 класу Таран Т.Л., «Загальношкільний проект «Моя країна-Україна».

Аналіз методичної роботи, здійсненої у ІІ семестрі, свідчить про активну діяльність педагогічного колективу, його здатність до розвитку, удосконалення, сприйняття і запровадження нових стандартів освіти.

Інформація  про підсумки стажування молодих спеціалістів в 2014-2015 н.р.

 

У Подо-Калинівській ЗОШ І-ІІІ ступенів у 2014-2015 н.р. проходили стажування 4  молодих спеціалістів .

Шеремєєва О.М.. студентка-заочниця 5 курсу ХДУ, асистент учителя в інклюзивному класі, соціальний педагог.

Шеремєєва Л.В., випускниця Бериславського педагогічного коледжу 2014 року та студентка-заочниця Мелітопольського ДУ ім.Б.Хмельницького (ІІІ курс), учитель іноземної (англійської)мови.

Шургай С.С., випускник ХДУ 2014 року, учитель трудового навчання.

Корнійчук С.В., випускник ХДУ 2014 року, учитель трудового навчання.

Кожному стажисту наказом по школі від      № був призначений учитель наставник з числа досвідчених педагогів нашої школи.

На початку навчального року було затверджено план роботи Школи молодого вчителя та індивідуальні плани стажування, згідно з якими й проводилася відповідна робота.

На засіданнях Школи молодого вчителя обговорили питання:

  • про планування роботи вчителя, організацію його робочого часу;
  • про єдині вимоги до учнів, культуру спілкування учителя з класом, учнем;
  • про вимоги до ведення класних журналів та іншої шкільної документації;
  • вивчення змісту навчальних програм, нормативних документів щодо організації навчального процесу;
  • аналіз методичних рекомендацій до вивчення навчальних дисциплін у 2014-2015н.р.;
  • особливості запровадження нового Державного стандарту початкової та базової школи (1-3, 5-6кл);
  • методика контролю знань учнів, вимоги до перевірки  учнівських зошитів, виконання єдиного орфографічного режиму в школі;
  • методика організації індивідуальної роботи з невстигаючими та одарованими дітьми;
  • методика використання навчального кабінету в процесі підготовки і проведення уроку;
  • особливості організації роботи з батьками учнів;
  • алгоритм аналізу уроку вчителем після його проведення.

      Також за 2014-2015н.р. з молодими фахівцями було проведено:

  • ділову гру «Тривимірна модель праці педагогів»;
  • круглий стіл «Сучасний погляд на освіту»;
  • практичне заняття «Конструювання й захист конспекту уроку узагальнення та систематизації  знань»;
  • семінар-тренінг «Школа професійного розвитку»;
  • тиждень учителя наставника (відвідування уроків у вчителя наставника, спільні заходи);
  • тиждень молодого вчителя (фестиваль відкритих уроків молодих спеціалістів);
  • творчий звіт «Презентація особистого портфоліо».

Протягом року стажисти залучалися до  методичної роботи, працювали над  упровадженням науково-методичної проблеми школи в предметних МО, включалися  в творчі групи з підготовки й проведення засідань педагогічних рад,  загальношкільних батьківських та учнівських  конференцій, підвищували фахові навички під час проведення майстер-класів, семінарів досвідчених учителів району.

У листопаді свої творчі уподобання та  власні портфоліо наші молоді вчителі представили на семінарі для молодих педагогів, що проводився  у Великокопанівській ЗОШ.

За підсумками роботи молодих фахівців, що набували професійних навичок у нашому закладі у 014-2015н.р. можна визначити рівень їх діяльності таким чином:

Шеремєєва О.М., Шеремєєва Л.В.-високий;

Єпіхіна О.М., Корнійчук С.В.-середній;

Шургай С.С.-задовільний.

Аналіз  роботи з молодими вчителями у Подо-Калинівській ЗОШ свідчить про сформовані фахові компетенції у стажистів та показує напрямки діяльності на 2015-2016н.р щодо вдосконалення педагогічної майстерності та реалізації творчого потенціалу молодого вчителя.

Робота з обдарованими учнями у ІІ семестрі 2014-2015 н.р.

         У ІІ семестрі в Подо-Калинівській ЗОШ І-ІІІ ступенів продовжили роботу 4 секції МАН: «Математика» керівник Корнійчук Н.В., «Економічна інженерія та охорона довкілля» керівник Бариш Т.О., «Історичне краєзнавство» керівник Вишковська Я.Б., «Зарубіжна література» керівник Таран Т.Л.

Питання про розвиток творчих та інтелектуальних здібностей, шляхи удосконалення роботи з обдарованими дітьми систематично розглядаються на методичних та адміністративних нарадах різних рівнів.

Так у лютому на засіданні методичної ради школи аналізувався моніторинг роботи з обдарованими учнями;

  • у березні  на засіданні педагогічної ради слухалося питання про інноваційні технології виявлення та розвитку творчого потенціалу дитини;
  • у січні, квітні на нараді при директорові обговорювався стан ведення індивідуального та групового супроводу обдарованих школярів.

За результатами таких форумів приймаються рішення, коригуються плани роботи з обдарованою молоддю, укладаються алгоритми індивідуального супроводу тощо.

Традиційною є участь школярів у міжнародних, Всеукраїнських предметних, інтелектуальних та творчих конкурсах.

У ІІ семестрі учні стали учасниками таких конкурсів: «Кенгуру» (координатор Корнійчук Н.В.), 20 учнів; «Весняний колосок» (координатор Бариш Т.О.) 9 учнів; «Соняшник ( координатор Жолоб Т.Т.) 24 учні; «Пазл» (координатор Шеремєєва Л.В)  9 учнів.

На початку ІІ семестру відбувся ІІ етап предметної олімпіади з інформаційних технологій. Учениця 10 класу нашої школи Шумова Оксана (вчитель  Шестак Н.П.) здобула ІІІ місце за результатами та взяла участь у ІІІ етапі олімпіади з історії (вчитель Вишковська Я.Б)як переможниця районного туру олімпіади.

Шумова Оксана стала районною стипендіаткою за програмою «Обдарована дитина».

На базі освітнього закладу працює секція з футболу ДЮСШ «Золота нива» ( тренер Юдін С.М.). Команда дівчат цієї секції досягла за роки тренувань і змагань відмінні результати і стала відомою не лише в селі, районі а й в Україні. У 2015 році уже здобуто ряд перемог на обласних і Всеукраїнських змаганнях з фут залу, жіночого футболу. Зараз збірна дівчат району до якої входять 5 наших учениць успішно змагаються на Всеукраїнських змаганнях.

Серед учнів школи є чимало здібних спортивних дітей, які під   керівництвом учителя фізкультури Гриня А.А., беруть участь у командних та індивідуальних спортивних змаганнях, що проводяться серед шкіл району. До перемог на таких змаганнях у І семестрі додали нові успіхи вже в ІІ, зокрема:

  • у зональних змаганнях з футболу ( збірна хлопців) – І місце;
  • у зональних змаганнях з волейболу (збірна хлопців) – ІІ місце
  • у зональних змаганнях з волейболу (збірна дівчат)- ІІ місце

Таким чином робота з талановитими й здібними дітьми проводиться систематично й на достатньому рівні.

Моніторинг проведення державної підсумкової атестації учнів 4-х класів

 

Предмет

Дата проведення ДПА

Клас

ПІБ вчителя

Всього

в класі учнів (чол.)

Виконували контрольну роботу (ДПА) (чол.)

Рівень навчальних досягнень учнів

П (чол./%)

С  (чол./%)

Д (чол./%)

В (чол./%)

Річний бал

ДПА

Річний бал

ДПА

Річний бал

ДПА

Річний бал

ДПА

Українська мова

20.05.

4

Єпіхіна О.М

22

22

-

1/5

5/23

10/45

12/54

10/45

5/23

1/5

Українське читання

15.05

4

Єпіхіна О.М

22

22

-

-

1/5

11/50

15/68

8/36

6/27

3/14

Математика

12.05

4

Єпіхіна О.М

22

22

-

-

5/23

13/59

12/54

8/36

5/23

1/5

 

   Типові помилки, допущені учнями під час виконання ДПА

  1. з української мови:

недостатнє уміння складати тексти-розповіді; орфографічні помилки під час списування тексту.

  1. з українського читання:

обґрунтування власного вибору, щодо підбору заголовка до тексту; встановлення відповідності у тестових завданнях .

  1. з математики:

робота з геометричними фігурами; розв’язання задачі з розгорнутою відповіддю.